Αναγνώστες

Loading...

Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου 2008

Οι κανόνες του μπλοκινγκ

Οι παρακάτω 9 θέσεις είναι μια προσπάθεια να διαδοθεί η ιδέα του τι πραγματικά είναι ένα blog, με τελικούς αποδέκτες όχι μόνο τον κόσμο, αλλά και την Πολιτεία και τα Media. Ίσως θα ήταν χρήσιμο να το αναπαράγουν (με ένα απλό copy paste) όσοι μπλογκερς συμφωνούν με τις θέσεις του.
1. Τα blogs είναι διάλογος - ελεύθερος ανεμπόδιστος διάλογος ανάμεσα σε πολίτες.
2. Τα blogs είναι μια πρόσκληση σε διάλογο, σε διαφωνία, και επικοινωνία.
3. Τα blogs δεν κέρδισαν το ενδιαφέρον της κοινωνίας επειδή λένε ψέματα ή συκοφαντούν. Το κέρδισαν επειδή η κοινωνία έχει ανάγκη από μια αυθεντική φωνή.
4. Τα blogs είναι το δικαίωμα του καθενός να εκφέρει την άποψή του. Δεν υπάρχουν “ενημερωτικά” και “μη ενημερωτικά” blogs. Μέσα από το διάλογο όλοι κάτι μαθαίνουμε.
5. Τα blogs δεν τα γράφουν επαγγελματίες - τα γράφουν πολίτες. Μπορεί να αξιοποιούν την όποια επαγγελματική τους εμπειρία, μπορεί και όχι.
6. Ο blogger δεν χρησιμοποιεί εθνικούς πόρους (όπως οι τηλεραδιοσυχνότητες), και συνεπώς δεν μπορεί να μπαίνει σε καλούπια ο τρόπος και το περιεχόμενο της έκφρασής του. O blogger αξιοποιεί το απεριόριστο μέγεθος του παγκόσμιου Δικτυακού ιστού για να εκφράσει και τη δική του άποψη.
7. Η Πολιτεία, τα Media, οι επιχειρήσεις, και όλοι οι θεσμοθετημένοι οργανισμοί της Ελληνικής κοινωνίας, αξίζει να παρακολουθούν τους bloggers και τον διάλογο τους. Ακόμα καλύτερο θα είναι να συμμετέχουν ισότιμα σε αυτόν το διάλογο. Θα μπορέσουν και οι ίδιοι να γίνουν σοφότεροι μαθαίνοντας την άποψη του απλού πολίτη, αντί να προσπαθούν να την περιορίσουν στα δικά τους καλούπια.
8. Το δικαίωμα του blogger να γράφει ελεύθερα την άποψή του είναι ιερό. Αν με αυτά που γράφει καταπατά συγκεκριμένες νομοθετικές διατάξεις, υπάρχουν νόμιμες διαδικασίες για την δίωξή του.
9. Στο βαθμό που δεν παραβιάζει με σαφή τρόπο διατάξεις του νόμου, η ανωνυμία είναι δικαίωμα του blogger.(nylon.gr)

3 σχόλια:

TheAthensID είπε...

Έγραψα σήμερα τη δική μου άποψη, επώνυμα και ανοιχτά, στο http://democracycrisis.com/blog/.
Σημειώνω ότι τα σημεία 4 και 5 δε μπορούν να ορίζουν ένα αποκλεισμό ειδικά αν ισχύει το 1. Διαφωνώ με τη γενικευμένη ανωνυμία (σημείο 9). Η ανωνυμία μπορεί να προστατεύεται με την ένοια ότι σε αντίθετη περίπτωση τίθεται σε κίδυνο άμεσα αυτός που αποκαλύπτει ή καταγγέλει. Αλλά αυτό δε μπορεί να είναι ο κανόνας.
Ευχαριστώ Σ.Μακρής

Ανώνυμος είπε...

Σχόλιο του hellastv: Συμφωνούμε σχεδόν με όλα που αναγράφονται παραπάνω, όπως και οι περισσότεροι bloggers. Μία ένσταση έχουμε, για το 9. Θέλει μια μικρή προσθήκη: " Στο βαθμό που δεν παραβιάζει με σαφή τρόπο διατάξεις του νόμου, της εκάστοτε χώρας στην οποία υπάγεται, η ανωνυμία είναι δικαίωμα του blogger. "
Και αναφέρουμε αυτή την προσθήκη, γιατί, από τη στιγμή που οι περισσότεροι bloggers επιλέγουν να στήσουν blog στον wordpress ή στον blogger υπάγονται στην αμερικανικη νομοθεσία που είναι υπεύθυνη για .com domains. Εαν οι bloggers ήθελαν να λογοκρίνονται από το ελληνικό κράτος , θα σήκωναν blogs κάτω από το .gr domain.
Αλλά ακόμα και αν βρει τρόπο η κυβέρνηση να βάλει χέρι στα .com οι bloggers θα βρούνε καταφύγιο σε blogs τύπου .ru ή .tk ή σε οποιοδήποτε άλλη χώρα με χαλαρή νομοθεσία.

http://hellastv.blogspot.com

Μάκης είπε...

Ωραία όλα αυτά που λες, αλλά δυστυχώς τα blogs που ακολουθούν αυτήν την netiquette δεν τα διαβάζει κανείς.
Είναι τυχαίο ότι blogs σαν το press, troktiko, δηλαδή blogs με φιλοσοφία εφημερίδας espresso, press-time κλπ, είναι πρώτα σε αναγνωσιμότητα?

Ο κόσμος από ότι φαίνεται στα blogs ψάχνει για παραμύθι και κουτσομπολιό.
(Φαίνεται ότι έχει φλομώσει από την αξιοπιστία και την αντικειμενικότητα των εφημερίδων χα! χα!).
Τώρα εάν στα ψιλά περνάει και καμμιά σοβαρή είδηση, αυτό είναι άλλο θέμα.

Τελικά σ'αυτήν την χώρα, τίποτα δεν μπορεί να ξεφύγει από την πεπατημένη. Αποδείχτηκε ότι όλοι αυτοί οι δαιμόνιοι bloggers που πολεμούσαν το σύστημα, τελικά είναι και οι ίδιοι γρανάζι του συστήματος. Αμείβονταν από τα ίδια εξουσιαστικά κέντρα (βλέπε ΜΜΕ).

Φοβάμαι ότι όλη αυτή η θετική και αρνητική κατ' άλλους διαφήμιση στα blogs, θα προσελκύσει το ενδιαφέρον όσων ΜΜΕ καθυστέρησαν να εισέλθουν στο χώρο, ώστε να μισθώσουν εγκάθετους για να περάσουν τη γραμμή τους με έναν νέο εναλλακτικό τρόπο.

Βέβαια δεν λέμε κάτι καινούριο εδώ πέρα. Αντιγράφουμε με καταπληκτική ακρίβεια τους Αμερικανούς, οι οποίοι έχουν κατανοήσει από πολύ νωρίς τη δυναμική του νέου αυτού εγχειρήματος και το σπονσονάρουν ανάλογα.